onsdag 14. oktober 2015

Prossesmodellen

Spm 1.
 Prosessmodellen følger budskapets vei fram til bestemmelsesstedet. I dette perspektivet er kommunikasjon en form for avlevering av et budskap som sendes som en pakke fra avsender til mottaker.

Spm 2. 
Målgruppe er en gruppe personer man henvender seg til med et visst tilbud, en sørvis eller et budskap.

Spm 3. 
Spm4b.
Støy kan oppstå i alle led, det kan oppstå i senderen, altså at senderen er distraherene. Det kan forekomme i budskapet, altså at det ikke er klart nok. Og motstanderen kan foreksempel fulle med på noe annet.

Dette er et eksempel på et budskap som er ment for en spesiel type målgruppe, nemmelig barn. Det selgeren vil med denne t-shorta er selvfølgelig å selle den til barn. Dette bildet er da tatt fra en nett side, som gjør at mediumet er nettside. Som gjør at budskapet i dette bilde blir å kjøpe denne kule angrybirds t-shorta.

Spm3b. 
Jeg oppfatter dette budskapet som kom og kjøp kule angrybirds t-shorter. Noe jeg selvfølgelig ikke hadde gjort fordi den t-shorta er ment for bar, ikke ungdommer.

Spm4.  
Definisjone på støy i prossesmodellen er at alt som hindrer budskapet å komme til mottakeren.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar